پشتيباني سايت چيست؟

اطلاعات جامع و به روز تكنولوژي و رايانه را از اين خبرنامه دريافت كنيد.

پشتيباني سايت چيست؟

با افزايش و رشد روز افزون سايتها، نياز به خدمات پشتيباني سايتها به وجود آمده است. پشتيباني سايت شامل مجموعه متعددي از خدمات مي باشد. خدماتي مانند به روز رساني سايت با تغييرات دنياي وب، توسعه وبسايت، رفع انواع مشكلات مانند امنيت، سرعت، تعميرات و...، انواع محتوا گذاري ها، سئو، انواع بك آپ، و به طور كلي خدماتي كه باعث اصلاح و بهبود يك وبسايت خواهد شد.

امروزه با توجه به انواع تغييرات، تهديدات و فرصت ها، به ناچار تغييراتي در انواع سايتها هم به وجود خواهد آمد. استفاده از خدمات پشتيباني و نگهداري به شما كمك مي كند كه سايت نيز متناسب با اين تغييرات پيش رويد.

خدمات پشتيباني سايت شامل چه مواردي است؟

شرح  و ليست خدمات پشتيباني وب سايت شامل موارد متعددي مي شود. قبل از شروع كار بايد به اين موضوع دقت كنيد كه خدمات پشتيباني مورد نظر شما چيست، و سايت شما نيازمند به كدام يك از خدمات مي باشد. با توجه به اين نيازها شما در نهايت تصميم خواهيد گرفت يك يا چند نيروي استخدام پشتيبان سايت داشته باشيد، و آن وظايف از طريق نيروهاي شركت خود انجام دهيد و يا از خدمات يك شركت پشتيباني وب سايت استفاده كنيد. اما موارد مهمي براي پشتيباني و نگهداري سايتها وجود دارد كه برخي از آنها شامل موارد زير مي باشد.

 

- به روز رساني هاي سايت و اجزاي آن: گرچه ممكن است برخي به روز رساني ها خودكار انجام شود، اما برخي به روز رساني ها وجود دارد كه بايد مستقيما بر انجام نظارت كنيد مانند به روز رساني هسته وردپرس، افزونه ها، قالب، برخي نرم افزارها و غيره...

 

- به روز رساني محتوا و افزودن محتوا: محتوا به عنوان يكي از اجزاي اصلي برخي وبسايتها نياز به آپديت و به روز رساني دارد. همچنين يكي از الزامات هر وبسايتي كه ماهيت محتوايي هم دارد، اضافه كردن محتواي جديد مي باشد. اين افزودن و به روز رساني ها، شامل اضافه كردن و به روز رساني متن، عكس، فيلم و هر گونه محتوايي كه سايت نياز دارد، مي باشد.

 

- بررسي سرعت سايت: طبق به روز رساني هاي جديد گوگل، سرعت يكي از مهم ترين معيارهاي لازم براي هر وبسايتي مي باشد. از نظر كاربران هم سرعت سايت، يكي الزامات اصلي سايت مي باشد. نظارت بر سرعت سايت و بررسي عوامل كاهش سرعت و افزايش سرعت سايت، يكي از موارد مهم پشتيباني و نگهداري سايت مي باشد كه نيازمند نظارت هميشگي مي باشد.

- بررسي و برقراري امنيت سايت: امنيت از مهمترين موارد لازم براي هر وبسايت مي باشد. هر روزه سايتها با حملات و مشكلات امنيتي بالايي روبرو مي شوند. اين تهديدات مي تواند اطلاعات و ديتاي وبسايت شما را نابود سازد و خسارات هنگفت و غير قابل جبراني براي شما به بار بياورد. نصب افزونه هاي امنيتي، نظارت بر نصب و عملكرد گواهينامه ssl، نظارت بر امن بودن تمام اجزاي سايت براي جلوگيري از حملات هكرها، پاكسازي كدهاي مخرب و ... فعاليت هاي هستند كه پشتيبان سايت شما بايد بر آن نظارت داشته باشند.

- بكاپ از فايل ها و محتواي سايت: مسلما با توجه به ارزش بالاي اطلاعات گرفتن بكاپ يا پشيبان گيري ضرورت دارد. گاهي به شكل ناخواسته بعد از نصب يك برنامه ممكن است اطلاعات از بين بروند و گاهي هم به دليل حملات هكري. پس پيشگيري بهتر از درمان است. يكي از خدمات پشتيباني از سايت هم همين توجه به بكاپ يا پشتيباني از وبسايت است.

- توسعه وبسايت: همانطور كه مي دانيد دنياي وب مدام در حال به روز رساني مي باشد. جهان و دنياي كسب و كار نيز مدام باعث تغيير كسب و كارها مي شود. از اين رو گاهي اين نياز وجود دارد كه ويژگي ها و مواردي به سايتها اضافه داده شود و سايت توسعه داده شود. اين مورد هم يكي از موارد مهم پشتيباني سايت مي باشد.  

- خدمات سئو: براي بالا رفتن بازديد سايتها و افزايش فروش محصولات و خدمات، خدمات سئو يا بهينه سازي موتورهاي جستجو، ضروري مي باشد. خدمات سئو نياز به تخصص و زمان دارد كه مي توان آن را به عنوان يكي از خدمات پشتيباني سايت دانست.

 

- اقدامات مربوط به ظاهر و گرافيك سايت: نقش گرافيك در جذب كاربر مهم مي باشد. گاهي لازم مي شود گرافيك سايت را بهبود ببخشيد. فعاليت مربوط به جذابيت آيكون ها، المانها، رنگ سازماني و هماهنگي آن با ساير اجزاي ظاهري سايت، تبليغات و بنرهاي موجود در سايت و كارهايي از اين قبيل. اين فعاليتها زمانبر مي باشد و در طول زمان نيز نياز به پشتيباني اين دسته از فعاليتهاي سايت ممكن است بيشتر شود.

 

- رفع خطاهاي سايت: خطاهاي 404، خطاهاي html و ديگر خطاهاي احتمالي: خطاهاي سايت ممكن است منجر به خواندن درست وبسايت شما توسط كاربر و يا ايندكس آن توسط گوگل شوند. پشتيباني سايت با نظارت مداوم بر روي سايت از بروز آن جلو گيري كرده و در جهت رفع اين خطاها تلاش مي كند.

- و بسياري از موارد ديگر در جهت رفع مشكلات وبسايتها و نظارت بر آنها شامل فعاليتهاي پشتيباني و نگهداري سايت مي باشد.  

 

شركت پشتيباني سايت رو چطوري انتخاب كنم؟

اگر قصد داريد پشتيباني سايت خود را به شركت پشتيباني سايت دهيد قبل از اينكار مطمئن شويد كه شركت مورد نظرتان مهارتهاي لازم را براي اين كار داشته باشد. شما با تحقيق و چند بار ارتباط با شركتهاي پشتيباني مي توانيد تا حدودي به اين موضوع پي ببريد.

- شركت پشتيباني سايت بايد داراي تجربه نسبتا طولاني باشد. زيرا در نتيجه تجربه طولاني و آشنايي با انواع مشكلات وبسايتها مهارت پشتيباني سايت بيشتر خواهد شد.

- شركت پشتيباني سايت بايد داراي متخصصان ماهر باشد.

- نيروهاي شركت پشتيباني سايت بايد در مقابل سوالات، ارتباطات و به طور كلي پشتيباني سايتها با حوصله باشند.

- با مطالعه سرويس ها و خدمات شركتهاي پشتيباني سايت مي توانيد به خوبي بفهميد كه هر كدام از اين شركتها بر روي كدام يك از خدمات پشتيباني سايت تمركز دارند و براي آن خدمات وتخصصي ويژه انجام مي دهند و با توجه به نياز خود آن را انتخاب كنيد. مثلا  مي توانيد خدمات شركت پشتيبان وردپرس wphelper  را در زمينه امنيت، سرعت و توسعه سايت بررسي كنيد.

 

استخدام پشتيبان سايت

بعضي شركتها با استخدام پشتيبان سايت، خدمات پشتيباني وبسايت خود را به نيروي داخلي پشتيبان شركت خود واگذار مي كنند. امروزه با توجه به بالا بودن هزينه ها استقرار نيرو در داخل شركت و شرايط كرونا استخدام پشتيبان سايت دوركاري نسبت به گذشته بيشتر شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.