با مانيتور فوق‌العاده ايسوس آشنا شويد

اطلاعات جامع و به روز تكنولوژي و رايانه را از اين خبرنامه دريافت كنيد.

با مانيتور فوق‌العاده ايسوس آشنا شويد

ايسوس در زمينه ساخت رايانه و تبلت مهارت زيادي دارد و به‌تازگي نيز به طراحي و توليد مانيتورهاي مخصوص كارهاي حرفه‌اي و گيمينگ مي‌پردازد. اين شركت قصد دارد تا چند سال آينده رقيبان خود را مثل BenQ، سامسونگ و اپل شكست دهد. از اين رو به‌تازگي از نمايشگر جذاب و خارق‌العاده خود با نام ProArt رونمايي نموده كه به جديدترين تكنولوژي‌ها مجهز شده و از بيش‌تر رقباي خود مشخصه‌هاي بهتري دارد. در ادامه مي‌خواهيم با اين مانيتور تايواني بيش‌تر آشنا شويم.

مانيتور ايسوس ProArt يكي از مدل‌هاي بالارده و صدالبته گران‌قيمت بازار محسوب مي‌شود كه با كمك آن مي‌توانيد به ويرايش تصاوير و ويديوها بپردازيد. خوش‌بختانه اين نمايشگر از كيفيت ۴K نيز پشتيباني مي‌كند تا كوچك‌ترين ريزه‌كاري‌هاي تصاوير از قلم نيفتند. به‌طور كلي با اين مانيتور هيچ جزئياتي را از دست نخواهيد داد كه مزيتي بزرگ براي محصول تايواني به‌شمار مي‌آيد. روشنايي با واحد نيت اندازه‌گيري مي‌شود و آزمايشات حاكي از آن هستند كه مانيتور ايسوس ProArt در حدود ۱۶۰۰ نيت روشنايي دارد. اين در حالي‌ست كه بهترين نمايشگرهاي سامسونگ تنها ۱۰۰۰ نيت روشنايي دارند.

اين بدان معناست كه در هر مكاني مي‌توانيد از مانيتور ايسوس ProArt بهره ببريد. براي چنين مانيتورهايي نرخ به‌روزرساني بسيار مهم است و نقشي حياتي را در كيفيت كار نهايي طراحان ايفا مي‌كند. از اين رو ايسوس نرخي ۱۲۰ هرتزي براي محصول خود در نظر گرفته است. مانيتور ايسوس از استاندارهاي مختلفي مثل HDR پشتيباني مي‌كند. در حقيقت HDR به نمايشگرها كمك مي‌كند تا نقاط تاريك تصاوير را روشن‌تر كنند و جزئيات بيش‌تري از ويديوها را به كاربر نشان دهند.

اپل در اوايل سال جاري ميلادي از نمايشگرهاي حرفه‌اي خود با نام‌ Pro Display XDR پرده برداشت و ايسوس نيز براي رقابت با اين نمايشگرها، مانيتور ايسوس ProArt رونمايي نمود.

اين مانيتور در مقايسه با محصول اپل نقاط قوت و ضعف بسياري دارد. براي مثال نمايشگر آمريكايي داراي كيفيت ۶K است كه نسبت به مانيتور ايسوس ProArt جزئيات بيش‌تري را به‌نمايش مي‌گذارد. البته هر دو مانيتور روشنايي حداكثري ۱۶۰۰ نيت و دارند و گفتني‌ست ۳۲ اينچ هستند.

 با اين همه اگر گيمر هستيد، ما به شما محصول ايسوس را پيشنهاد مي‌دهيم. از آن‌جا كه مانيتور ايسوس ProArt نسبت به مانيتور اپل از نرخ به‌روزرساني بيش‌تر بهره مي‌برد كه يعني بازي‌ها به‌صورت روان اجرا خواهند شد. خوش‌بختانه اين امكان به شما داده شده تا نرخ به‌روزرساني مانيتور ايسوس ProArt را از ۶۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز يا برعكس تغيير دهيد يا در مصرف انرژي و منابع سيستم صرفه‌جويي نماييد.

ايسوس در اين دستگاه از پيكسل‌هاي مجهز به فن‌آوري‌ ال‌اي‌دي در پس‌زمينه بهره برده كه هم موجب افزايش روشنايي مي‌شوند و هم مصرف انرژي را تا حد زيادي كاهش مي‌دهند. اين پيكسل‌ها از نوع ميني ال‌اي‌دي بوده و نسبت به ال‌اي‌دي‌هاي معمول مزيت‌هاي بيش‌تري دارند. به‌عنوان مثال گفته مي‌شود اين تكنولوژي جديد از عمق رنگ بيش‌تري برخوردار است، كنتراست بالاتري دارد و رنگ‌ها را به‌صورت جذاب‌تري به‌نمايش مي‌گذارد.

در كنار استاندارد HDR10، فن‌آوري دالبي ويژن نيز خودنمايي مي‌كند. اين تكنولوژي كيفيت كلي تصاوير را افزايش مي‌دهد. همچنين براي اين‌كه مانيتور ايسوس ProArt بتواند طيف گسترده‌اي از رنگ‌ها را نشان دهد، شركت توليدكننده از استاندارد DCI-P3 سود جسته است. در قسمت ارتباطات نيز ايسوس سعي كرده تا مانيتور ايسوس ProArt با تمامي دستگاه‌ها سازگار باشد. براي همين شاهد دو عدد درگاه Thunderbolt هستيم كه به شما اين اجازه را مي‌دهد تا اين نمايشگر را به مك‌بوك‌تان متصل نماييد.

از طرفي شاهد پورت‌هايي مثل يو‌اس‌بي و اچ‌دي‌ام‌آي نيز هستيم. با اين‌كه تمامي مشخصات مانيتور ايسوس ProArt منتشر شده، اما هنوز شركت سازنده از قيمت اين دستگاه رونمايي نكرده است. با اين همه اخبار و شايعاتي حاكي از آن هستند كه اين مانيتور سال بعد (۲۰۲۰) به بازارهي جهاني عرضه خواهد شد. براي اين‌كه هر كسي با هر بودجه‌اي قادر به خريد مانيتور ProArt باشيد، ايسوس آن را در نسخه‌هاي ۲۱، ۲۷ و ۳۲ اينچي معرفي نموده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.