شيائومي از RedmiBook 14 Pro رونمايي كرد

اطلاعات جامع و به روز تكنولوژي و رايانه را از اين خبرنامه دريافت كنيد.

شيائومي از RedmiBook 14 Pro رونمايي كرد

با اين‌كه شيائومي به‌عنوان برندي در بخش موبايل‌هاي هوشمند شناخته مي‌شود، اما اين شركت چيني در حوزه‌هاي مختلف مثل لپ‌تاپ نيز فعال است. امروز اين برند از لپ‌تاپ جديد خود با نام RedmiBook 14 Pro پرده برداشت كه قابليت‌هاي فراواني دارد و به‌قول شيائومي براي همه كاربران مناسب است. يكي از ويژگي‌هاي مهم اين كامپيوتر قابل‌حمل، سخت‌افزار قدرت‌مند آن است كه توسط شركت اينتل تامين شده است. البته گفته مي‌شود اين لپ‌تاپ فعلا در كشور چين عرضه خواهد شد و در ماه‌هاي آينده – به احتمال زياد تا پايان سال ۲۰۱۹ – به تمام كشورها ورود پيدا مي‌كند.

 

شيائومي RedmiBook 14 Pro از يك تراشه نسل دهم اينتل بهره مي‌گيرد. اين پردازنده قدرت بسيار زيادي دارد و از پس بيش‌تر برنامه‌ها و حتي بازي‌هاي سنگين برمي‌آيد. خوش‌بختانه اين لپ‌تاپ از هوش مصنوعي بهره‌مند است و مي‌تواند بعد از مدتي علاقه‌مندي‌هاي كاربران را تشخيص دهد و سپس عمليات‌هاي مختلف دستگاه را براساس همين اطلاعات تنظيم كند. به اين ترتيب شاهد افزايش عمر باتري در شيائومي RedmiBook 14 Pro خواهيم بود.

نمايشگر لپ‌تاپ چيني كيفيتي FullHD دارد و از اندازه‌اي در حدود ۱۴ اينچ برخوردار است. در نتيجه شاهد يك دستگاه نسبتا كوچك هستيم كه حمل و نقل آن بسيار ساده خواهد بود. پس خريد اين لپ‌تاپ‌ را به دانشجويان و مدرسه‌اي‌ها توصيه مي‌كنيم. در ضمن اين صفحه روشنايي خوبي دارد و در محيط بيرون نيز قادر به استفاده از آن هستيد. در كنار پردازش‌گر مركزي، يك پردازش‌گر گرافيكي نيز در نظر گرفته شده كه توسط انويديا ساخته شده است.

اين تراشه قدرت بالايي دارد و با كمك آن قادر به اجراي بازي‌هايي مثل ASPHALT 9 در لپ‌تاپ خواهيد بود. در حقيقت شيائومي RedmiBook 14 Pro يك لپ‌تاپ در كلاس اقتصادي شمرده مي‌شود كه براي هر كسي گزينه‌اي مناسب است. ۲ گيگابايت حافظه رم هم در دسترس‌تان قرار دارد تا بتوانيد برنامه‌هاي زيادي را نصب نماييد. لپ‌تاپ‌ها به داشتن پورت‌هاي متعدد مشهور هستند. شيائومي RedmiBook 14 Pro نيز از درگاه‌هاي گوناگوني مثل اچ‌ام‌دي‌آي و انواع يو‌اس‌بي سود مي‌جويد. از اين رو قادر به اتصال موبايل‌هاي هوشمند و پروژكتور به لپ‌تاپ خواهيد بود. براي علاقه‌مندان موسيقي، جك ۳.۵ ميلي‌متري صدا نيز تدارك ديده شده است. به‌نظر مي‌رسد باتري ۴۶ واتي شيائومي RedmiBook 14 Pro عمر خوبي داشته باشد. با اين حال هنوز در اين مورد نمي‌توان تصميم درستي گرفت و بايد تا عرضه لپ‌تاپ چيني به بازار صبر كنيم. شيائومي RedmiBook 14 Pro در مدل‌هاي مختلفي معرفي شده كه در زير آن‌ها را ليست كرده‌ايم:

•             تراشه Core i5 با حافظه ذخيره‌سازي ۲۵۶ گيگابايت (۵۵۰ دلار)

•             تراشه Core i7 با حافظه ذخيره‌سازي ۵۱۲ گيگابايت (۶۳۰ دلار)

•             تراشه Core i7 با حافظه ذخيره‌سازي ۵۱۲ گيگابايت (۷۰۰ دلار)

گفته مي‌شود بايد منتظر شيائومي RedmiBook 14 Pro در رنگ‌هاي خاكستري، نقره‌اي و صورتي باشيم. اين لپ‌تاپ در ششم سپتامبر (۱۵ شهريور) به بازار چين عرضه خواهد شد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.