مشخصاتي از دستگاه‌هاي جديد مايكروسافت منتشر شد

اطلاعات جامع و به روز تكنولوژي و رايانه را از اين خبرنامه دريافت كنيد.

مشخصاتي از دستگاه‌هاي جديد مايكروسافت منتشر شد

شركت مايكروسافت هميشه به‌ خاطر نوآوري‌هايش توانسته فروش بسياري را در بازار تجربه كند و جزو محبوب‌ترين برندهاي دنيا شود. همان‌طور كه مي‌دانيد اين شركت به توليد يك ‌سري از لپ‌تاپ‌ها به‌ نام سرفيس مي‌پردازد كه عموما از كيفيت و مشخصات سطح بالايي بهره مي‌برند. به ‌تازگي خبرها حاكي از آن هستند كه مايكروسافت مي‌خواهد از لپ‌تاپ‌هاي جديد خود پرده بردارد. اين دستگاه‌ها سرفيس پرو ۷ و سرفيس لپ‌تاپ ۳ نام خواهند داشت. مثل هر دستگاه ديگري، برخي از مشخصات اين كالاهاي ديجيتال نيز به بيرون درز كرده است كه در زير به آن‌ها پرداخته‌ايم.

به‌نظر مي‌رسد دستگاه‌هاي جديد مايكروسافت در ماه‌هاي آينده (به احتمال زياد قبل از پايان سال ۲۰۱۹) معرفي خواهند شد. البته گفتني‌ست شايد عرضه آن‌ها به بازارهاي جهاني بعد از سال ۲۰۲۰ باشد. لازم به ذكر است يكي از اين محصولات در دسته تبلت‌ها و ديگري يك لپ‌تاپ تمام‌عيار محسوب مي‌شود. با اين‌كه گمان مي‌رود محصولات آمريكايي جزو بهترين‌هاي بازار به‌حساب بيايند، اما هنوز خبر يا حتي شايعه‌اي در مورد قيمت مايكروسافت سرفيس پرو ۷ و سرفيس لپ‌تاپ ۳ به بيرون درز نكرده است و بايد منتظر باشيم تا مشخصات بيش‌تري از اين مدل‌ها منتشر شود.

منابع موثق اشاره مي‌كنند كه مايكروسافت سرفيس پرو ۷ از فن‌آوري نسل چهارم شبكه تلفن همراه بهره مي‌برد. در حقيقت اين مدل در خانواده تبلت‌ها قرار مي‌گيرد. با اين‌ همه با كمك آن مي‌توانيد هم كارهاي معمولي مثل تماس تصويري، چت كردن، عكاسي و بازي كردن را انجام دهيد و در عين حال كارهاي حرفه‌اي‌تان را مثل نوشتن، برنامه‌نويسي و طراحي را به پايان برسايند.

تكنولوژي ۴G نيز اين امكان را به شما مي‌دهد تا بالاترين سرعت ممكن به شبكه جهاني متصل شويد و به دانلود‌ فايل‌هاي مورد علاقه‌تان بپردازيد. اين بدان معناست كه بعضي از مدل‌هاي مايكروسافت سرفيس پرو ۷ از پردازنده قدرت‌مند كوآلكام (كه اتفاقا مجهز به مودم نسل چهارم شبكه تلفن همراه است) سود مي‌جويند. اخبار نشان مي‌دهند اين تراشه‌ از معماري جديدي بهره مي‌گيرند كه طول عمر باتري دستگاه را به‌طور چشم‌گيري افزايش مي‌دهد. اما خوش‌بختانه فن‌آوري ۴G تنها به مدل‌هاي مجهز به تراشه كوآلكام محدود نمي‌شود، در نسخه‌هاي مجهز به پردازنده اينتل نيز شما مي‌توانيد با سرعت زيادي به اينترنت متصل شويد. اما اين پردازنده‌ها از نظر قدرت در چه سطحي قرار مي‌گيرند؟ محصول كوآلكام و اينتل قدرت بسيار بالايي دارند و به‌لطف آن‌ها قادريد طيف وسيعي از برنامه‌ها و بازي‌ها را در مايكروسافت سرفيس پرو ۷ تجربه كنيد. خوش‌بختانه در اين مدل درگاه يو‌اس‌بي از نوع C نيز وجود خواهد داشت. حضور اين پورت به كاربر اين اطمينان را مي‌دهد كه به‌راحتي مي‌تواند موبايل هوشمند خود را به مايكروسافت سرفيس پرو ۷ متصل نمايد و فايل‌هاي خود را منتقل نمايد. البته خبر بدي هم براي دارندگان گوشي‌هاي اپل داريم؛ مايكروسافت سرفيس پرو ۷ از پورت مخصوص دستگاه‌هاي اپل پشتيباني نمي‌كند. در ادامه به مشخصات مايكروسافت سرفيس لپ‌تاپ ۳ مي‌پردازيم. برخلاف مدل قبلي، سرفيس لپ‌تاپ ۳ در دسته لپ‌تاپ‌ها قرار مي‌گيرد و از اين رو به طيف گسترده‌اي از پورت‌ها مجهز شده است. تقريبا هر دستگاهي را مي‌توانيد به سرفيس لپ‌تاپ ۳ متصل نموده و فايل‌هاي مختلف را به اشتراك بگذاريد.

حتي گمانه‌زني‌هايي نيز در مورد طراحي اين مدل به ميان آمده است. گفته مي‌شود اين لپ‌تاپ قدرت‌مند آمريكايي از بدنه‌اي آلومينيومي سود مي‌جويد كه همان آلياژي است كه در صنعت هوايي براي ساخت هواپيما ساخته مي‌گردد. اين نوع آلومينيوم مقاومت بسيار بالايي دارد و در طول زمان هيچ مشكلي برايش پيش نخواهد آمد. سرفيس لپ‌تاپ ۳ در چند نسخه به بازار خواهد شد كه يكي از آن‌ها مخصوص كسب‌وكارهاست. به اين ترتيب استارتاپ‌ها و شركت‌ها مي‌توانند براي طراحي و برنامه‌نويسي از سرفيس لپ‌تاپ ۳ بهره بجويند.

اين مدل از حافظه ذخيره‌سازي اضافي نيز – مثل SSDها –  پشتيباني مي‌كند. در اين صورت نيازي نيست نگران پر شدن حافظه دستگاه باشيد، در هر زمان مي‌توانيد با استفاده‌ از گجت‌هاي گوناگون حافظه داخلي لپ‌تاپ مايكروسافت را تا چند ترابايت ارتقا دهيد. برخلاف شايعات قبلي، سرفيس لپ‌تاپ ۳ با پردازنده AMD معرفي نخواهد شد و احتمالا شركت توليدكننده از تراشه اينتل و پردازنده گرافيكي انويديا براي لپ‌تاپ خود استفاده خواهد كرد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.