همه چيز در مورد تبلت هاي هيبريدي (بخش 1)

اطلاعات جامع و به روز تكنولوژي و رايانه را از اين خبرنامه دريافت كنيد.

همه چيز در مورد تبلت هاي هيبريدي (بخش 1)

مدت زيادي از ورود تبلت هاي هيبريدي به بازار نمي گذرد و طي اين مدت اين دستگاه ها حضور پررنگي در بازار يافته اند.رشد بالاي تنوع در برند و مدل و البته طرح و رنگ در بازار اين كالا به حدي است كه توجه بسياري از كاربران تبلت، حتي آنهايي كه توان مالي خريد چنين كالايي را ندارند به خود جلب كرده است.

اما اين موضوع به معني پررونقي بازار اين كالا نيست، زيرا قيمت تبلت هاي هيبريدي كه قابليت تبديل به لپ تاپ را دارند در حدي گران است  كه كاربري آن را خاص كرده است. همچنين برخي از خريداران تبلت به دليل عدم آشنايي درست با چنين كالايي، با وجود اينكه قدرت خريد دارند از خريد سر باز مي زنند. با توجه به اين موضوع در اين بخش ما به معرفي اين كالا پرداخته و به شما مي گوييم كه آيا تبلت هاي هيبريدي براي شما مناسب هستند يا خير.

درباره تبلت هاي هيبريدي

تبلت هاي هيبريدي كه تبلت لپ تاپ نام دارند در حقيقت دستگاه هايي با قابليت كاربري چند منظوره هستند.

اين محصولات تركيب قدرتمندي از تبلت و نوت بوك هستند كه در برخي موارد مي توان صفحه نمايش را به طور كامل از دستگاه جدا كرد و در برخي از اين دستگاه ها مي توان صفحه را به جهات مختلف چرخاند و به عنوان تبلت از آن استفاده كرد. اين تبلت ها به صفحه نمايش لمسي مجهزند و تجربه كاربري خوبي را براي كاربر به ارمغان مي آورند.

اين دستگاه ها بر پايه سيستم عامل ويندوز طراحي و به بازار عرضه شده اند و جالب اينجاست كه بيشتر اين دستگاه هاي هيبريدي مبتني بر سيستم عامل ويندوز جديد نظير ۱/۸ يا ۸ هستند. البته برخي از دستگاه هاي هيبريدي مانند ATIV TAB از خانواده سامسونگ هر دو سيستم عامل آندرويد و ويندوز را در اختيار كاربر قرار مي دهند.

تبلت هاي هيبريدي از لحاظ كانفيگ (قابليت هاي فني) بسيار حرفه اي تر از تبلت يا لپ تاپ هاي در رده قيمتي دستگاه هاي هيبريدي هستند. اكثرا اين تبلت ها به پردازنده هاي پرقدرت و كارت گرافيك هاي حرفه اي مجهز شده اند. نسخه هاي جديد تبلت هاي هيبريدي هم به پردازنده هاي نسل چهارم و ويندوز ۱/۸ مجهز شده اند.

تبلت هاي هيبريدي معمولا باتري بسيار پرقدرت و طول عمر بالايي داشته و وزن بسيار كمتري نسبت به يك لپ تاپ دارند. برخي از دستگاه هاي هيبريدي قابليت هاي خاصي نظير پشتيباني از قلم هاي نوري داشته و به كاربر اجازه مي دهند روي صفحه تبلت دقيقا مانند كاغذ بنويسند، نقاشي كنند و ...

در كل تبلت هاي هيبريدي يا بهتر بگوييم تبلت يا لپ تاپ ها دستگاه هاي چندمنظوره باقابليتي هستند كه كاربري خوشايندي را نصيب كاربرانشان مي كنند.

برندهاي عرضه كننده

سوني، ايسوس، ايسر، توشيبا، اچ پي، لنوو و... از برندهايي هستند كه در زمينه عرضه تبلت هاي هيبريدي (تبلت هاي قابل تبديل به لپ تاپ) صاحب نام هستند.

اين برندها نمونه هاي گوناگوني از اين تبلت ها را با قيمت هاي گوناگون به بازار عرضه كرده اند. در اين بين سوني گران قيمت ترين تبلت هاي هيبريدي بازار را عرضه كرده است. قيمت تبلت هاي هيبريدي ويندوزي اين برند در حدود ۵ تا ۸ ميليون تومان و حتي بيشتر است.

برندهاي ايسر و ايسوس هم تنوع بالايي در اين زمينه داشته و چندين دستگاه به بازار عرضه كرده اند.

در بازار داخلي هم شاهد عرضه تبلت هاي هيبريدي اين برندها هستيم. بر اساس گزارش هاي رسيده برندهاي ايسوس و ايسر محبوب ترين برندها در زمينه عرضه تبلت هاي هيبريدي در بازار داخلي هستند. برخي از برندها نيز در زمينه عرضه نمونه هاي خاص و ويژه اي فعاليت مي كنند.

به عنوان مثال پاناسونيك تبلتي هيبريدي با كاربرد صنعتي به بازار عرضه كرده است كه براي كارخانه ها يا حتي مناطق نظامي و.... مناسب است. يا برخي از برندها تبلت هايي هيبريدي با صفحه نمايش هاي بزرگ ۱۸ تا ۲۰ اينچي به بازار عرضه كرده اند كه كاربردهاي خاصي دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.